|
|
|
|
|
2023 · Возрождение авиасимулятора F-19 Stealth Fighter
Доступна для игры альфа-версия:
ракеты, бомбы, пушка, наземные и воздушные цели, HUD, радар, дозаправка и перезарядка
на аэродромах, голосовые сообщения бортового компьютера, выбор пилота, сохранение
результатов вылетов, и многое другое.
|
|
|
|
|
|
|
|
25 AUG '24 |
199
Congress
rarest Soviet book font
книжный шрифт · советский шрифт · шрифт второй половины XX века
кириллица · русский · советский · реставрация шрифта
| |
|
21 JUL '24 |
198
Отреставрировал утят, заново нарисовал им утраченные контуры, восстановил цвет. По фотографии работать не так удобно, как по скану, но не всё в этом мире можно отсканировать.
графика · комиксы · графическая реставрация · ретушь · haustus
| |
|
12 SEP '23 |
196
Selectric Copperplate (Copperplate Gothic)
after the original sketches of Copperplate Gothic created by Frederic William Goudy in 1901
Also was used in 1980s as a golfball Copperplate Gothic for IBM Selectric (Composer) desktop publishing system (electromechanical typewriter).
1st day of work. 36 glyphs.
Greek alphabet.
2nd day of work. 54 glyphs.
Latin and Cyrillic alphabets.
3rd and 4th days of work. 102 glyphs.
Special characters, first figures.
5th day of work. 152 glyphs.
Figures, superiors, inferiors, fractions, currency, lines...
9th day of work. +89 glyphs.
заголовочный шрифт · гротеск · санс-сериф · семи-сериф · готик · шрифт начала XX века
акцидентный шрифт · кириллица · русский · греческий · небольшие засечки
шрифт пишущей машинки · ibm · selectric · composer · golfball
| |
|
30 JUN '23 |
195
Ergonomic pens & pencils designs
The key principle is ergonomy, where grip follows our fingers' natural positions.
графика · промышленный дизайн · карандаш
| |
|
11 APR '22 |
193
Ex libris sketch
for Dr. Type, Bob Trogman
графика · иллюстрация · экслибрис · карандаш · портрет
| |
|
14 FEB '22 |
192
Roman Antiqua
Capitalis Quadrata
This morning I actually started at last this my old project, delayed for many years... and immediately found somethig exceptionally unusual and even wonderful (for us who worked with incunables & paleotypes, where are so many variations of the same letter; and who practiced calligraphy & lettering): all different letters there look the same; and even more — they repeat the same elements, to achieve the overall consistency, exactly as we doing while drawing our digital fonts. Ancient Romans!
Pencil restoration and graphical study after a full-scale rubbing from Trajan's column (which is the most scientifically precise way to transfer the actual geometry of the original letters, compared to any photos) made in 1970 by Edward Catich.
NB> The inscription was stonecut apparently after using stencils, cut after calligraphy, and using the same elements; whereupon downscaled for using at lower lines while keeping the same shapes. Thus: normograph plus pantograph. Note that Trajan's Column was erected 106-113 AD, and people already invented and used then these techniques, we knew as a part of our life in the 20-th century before digital fonts.
[ Via ]
SENATVS POPVLVSQVE ROMANVS
IMP CAESARI DIVI NERVAE F NERVAE
TRAIANO AVG GERM DACICO PONTIF
MAXIMO TRIB POT XVII IMP VI COS VI PP
AD DECLARANDVM QVANTAE ALTITVDINIS
MONS ET LOCVS TAN[TIS OPER]IBVS SIT EGESTVS
The Senate and the People of Rome to the Emperor, Caesar Nerva,
son of the deified Nerva,Traianus Augustus, Germanicus, Dacicus, Pontifex Maximus,
invested with the power of the tribune seventeen times, hailed imperator six times,
elected consul six times, father of the fatherland, to show the height and location
of the hill removed for such great structures.
Found there even larger additional fragments (not all letters, but it's much better), and traced some of them this time.
capitalis quadrata · римский шрифт· латинский шрифт · античный шрифт
колонна траяна · надпись на пьедестале · эдвард катич
0.5мм карандаш · 150×250мм · латиница · кириллица · русский
| |
|
5 OCT '21 |
187
Pravda
the main Soviet newspaper's logo font
заголовочный шрифт · логотип газеты правда · ар-нуво · шрифт начала XX века
дореволюционный шрифт · акцидентный шрифт · кириллица · русский · советский
| |
|
14 Jun '21 |
188
Science Fiction
Latin + Cyrillic + Greek (UC)
Diacritics + Ligatures + Alternates + Fractions + Numerators & Denominators
900+ glyphs
1 May – 12 Jun 2021
Science Fiction at FontSpring — 50% off until Aug '21
Science Fiction at MyFonts
Geometric sans-serif with clean, ordered, hi-tech, futuristic feeling.
For texts, titles, interfaces, logos, technical inscriptions, everything.
шрифт · фантастика · видеоигры · фильмы · титры · обложки · плакаты · технические надписи
геометрический гротеск
| |
|
2 FEB '20 |
187
Bellefair Cyrillic
Google Fonts: Bellefair
GitHub: Bellefair
90+ Cyrillic glyphs: Russian, Serbian, etc.
28 Jan – 2 Feb 2020
capitalis quadrata · римский шрифт· латинский шрифт · античный шрифт
кириллица · русский · сербский
| |
|
15 OCT '20 |
186
сингальский · синхала · шри-ланка · национальный шрифт
| |
|
28 NOV '20 |
185
графика · иллюстрация · орнамент · буквица · акцидентный шрифт
| |
|
27 Nov '20 |
184
Selectric Melt
typewriter font
display font :: book covers, titles, signage & package, ads...
Latin + Cyrillic (incl. Serbian) + Greek (UC)
Diacritics + Dingbats + Ligatures + Alternates + Fractions + Nut Fractions +
Numerators & Denominators + Subscripts & Superscripts...
900+ glyphs
19 Jul – 19 Aug 2020
A classical 20-th century's (1900s to 1980s) typewriter font for both text and large display usage, titles, signage...
A new thicker version of Selectric (2016), as if typed using not a thin carbon ribbon but a coarse fabric one. Both are available on a different models of Selectrics, and I even have a Selectric I with the both options: carriage units interchangeable by experienced engineers.
Made after rare enough samples of the same style used during 1980s in the USSR.
Based on the actual letter proportions of the original typewriter Selectric (2016) (Cyrillic ball). This time not monospaced as before, but proportional.
The single known so far previous typewriter vector typeface with this 'ink blotting' effect (similarly expanded serifs) as in Dodo (2008) (PDF) is ITC American Typewriter (1974; by Joel Kaden and Tony Stan) and all its hand drawn analogs from 1980s (and perhaps before).
Which, in turn, is strikingly resembling ATF Bulletin Typewriter's (1925, 1933; by Morris Fuller Benton) overall proportions, geometry, and even had some natural ink expands in its paper sample (but not by design, as I see it).
Also see «Bulletin Typewriter, 1925» in "American Metal Typefaces of the Twentieth Century" by Mac McGrew.
шрифт · растискивание · утолщения · пишущая машинка · печатная машинка
selectric · dodo · bulletin typewriter · american typewriter · slab serif
| |
|
28 MAR '20 |
182
Cat with saxophone
25, 28 Mar 2020
графика · иллюстрация · экслибрис
| |
|
16 Dec '19 |
178
Looney Toons
Cartoon display font
soft funny round
4–16 Dec 2019
500+ glyphs
Latin + Cyrillic + Greek
Diacritics + Ligatures + Fractions
Made entirely after Ekke Wolf's Greek 'rho' letter's idea in Runde Wien:
19 April 2019
— Damn, it's funnier than every Disney's mouse, duck and everything.
— The source letter for a whole special typeface — with own funny happy mood.
— As I see, it's the decent respected well-mannered sans. And this 'rho' is the source for the completely different looney toon display type. Just found it around this brilliant oval.
шрифт · мультфильмы
| |
|
27 Nov '19 |
177
Selectric Century
Serif — Didone — Scotch Modern
Latin + Cyrillic + Greek
Diacritics + Small Caps + Ligatures + Fractions + Alternates
900+ glyphs
29 Oct – 27 Nov 2019
Selectric Century at FontSpring
Selectric Century at MyFonts
Century Bold, also known as Schoolbook, was one of the main book typefaces in the 20th century in the USSR: «Гарнитура Школьная».
The perfect choice as a main bookface because of its classical shapes, elegancy and perfect readability.
After Linn Boyd Benton's and Morris Fuller Benton's 1894 lower contrast version of Scotch Modern, Didone.
The part of the large project on revival and further development (by drawing many additional glyphs) of the 20th century’s typewriters’ fonts.
And especially the most famous, versatile and beautiful typewriter: IBM Selectric’s golfball fonts, lost for the civilization for many decades after ‘80s, not being created since then in digital vector form.
This new sub-project started in July 2018 for the restoration of the most beautiful classical typefaces, used during the 20th century on the extremely rare now IBM Selectric Composer typewriters / desktop publishing systems.
Together with Nick Hamze and the Right Reverend Theodore Munk, the collectors of old typewriters.
IBM showed the perfect taste by developing these best historical book typefaces of the human civilization for typewriters. So people could type then using both the real book faces, and the famous classical ones.
шрифт · гарнитура школьная · гарнитура сенчури · century schoolbook · tails aside
шотландская антиква · низкоконтрастная дидона XX века · хвостики вбок
| |
|
26 Jan '19 |
161
Stone Age · Cave Art
Yesterday's completion for last January's work on book illustrations and hand-drawn initials.
Latin + Cyrillic
26 Jan 2019, 26 Nov 2019
шрифт · книжная графика · иллюстрация · буквица · инициалы
каменный век · наскальные росписи · пещерная живопись · первобытный шрифт
| |
|
18 MAY '17 |
131
Philosoraptor
18 May 2017, 15 Aug 2019
графика · футболки · мемы
| |
|
4 FEB '19 |
164
карандаш · иллюстрация · портрет · женский профиль
| |
|
31 JAN '19 |
163
Восточный шрифт Кайшу, «уставный стиль»
2005, 2015, 2019
Версия 2019 года для шрифта 2005 года. Латиница + кириллица. По мотивам графической манеры уставного письма кайшу.
восточный шрифт · китайский шрифт · японский шрифт · азиатский шрифт
кайшу · кайсё · уставное письмо · 楷書 · 楷书
| |
|
27 OCT '18 |
160
Aldus New Roman, 2018
For the cover of 'Aldus New Roman', an equalized version of 'Selectric Aldine' I intended then to publish also.
Triple pun here:
#1 Aldine Roman type;
#2 Since it is equalized, modernized version — the parallel to the Times New Roman;
#3 He called himself Aldus Pius Manutius Romanus — he was a new Roman during his Renaissance times.
That's why I replaced his usual bulky Renaissance cap with an elegant Ancient Roman laurel wreath.
графика · обложка · текстовый шрифт · венецианская антиква
| |
|
4 SEP '18 |
158
Selectric Aldine, 2018
Ренессансная антиква
Венецианская антиква
Гуманистическая антиква
Старостильная антиква
1000+ знаков: латиница, кириллица, диакритика, лигатуры, альтернативные начертания, математические символы, косые и прямые дроби, редкие знаки...
Намеренно не оригинальные Гриффо / Альд / Бембо. Учитывая, что это часть проекта по реконструкции шрифтов пишущих машинок XX века. Впрочем, при работе постоянно проводилась сверка с 'Petri Bembi de Aetna ad Angelum Chabrielem liber', 1495.
Этот переход в работах Гриффо: от более тонких засечек к существенно более толстым горизонталям — был, по сути, естественным для его времени. Переходом от римских тонких и коротких (кисти и резца) засечек античности — к куда более вынесенным здесь и весомым (фактически брусковым на печати — понятно, что в металле всё было много тоньше), геометрическим, практически начерченным и рациональным (как мы это делаем теперь в векторах) антиквам Модерна: Бодони, Дидо, etc.
Здесь пересекаются сразу три техники, и три вселенские эпохи: античности / плоского стилоса — возрождения / точного, но свободного резца — модерна / математически-выверенной графики.
Здесь возможен полный диапазон: от максимальной унифицированности, которой требуют современные, пока ещё, увы, столь унылые, дискретные пиксельные медиа — через свободу точного карандаша ренессанса — к ещё большей стихие древнего мира.
Кто пробовал сам — тот знает: насколько обычных 1000 единиц (UPM, units per em) на знак не хватает. Не говоря уж про всё ещё столь катастрофически (нет, не преувеличиваю) недостаточную свободу / скорость / точность векторной графики в сравнении с нашим добрым старым античным карандашом.
текстовый шрифт · венецианская антиква · старостильная антиква
| |
|
18 JUN '18 |
154
ex libris · экслибрис · графика · карандаш
| |
|
12 JUN '18 |
155
Library hand
Disjoined hand
(since ca. 1887 and before ?)
Впервые обратил внимание на отличный почерк карточек в каталоге Ленинки лет 10 назад. Сфотографировал в свою коллекцию всевозможных старых шрифтов доцифровой эпохи, спросил хранителей, кто у них так мастерски, каллиграфически, выразительно писал. — «Это библиотечный почерк». Стал искать информацию в интернете. В то время её не было вовсе. И вот со временем нашёл и отсылку к иностранным источникам явления, и правильный термин: 'Library hand', и, вдруг, первые издания (1927, 1931, 1933, 1937, 1946, 1956) основного руководства по нему, издававшегося как раз Ленинкой, где я впервые обратил на него внимание.
После дополнил материалы сотнями фотографий различных карточек, заполненных всевозможными версиями этого почерка, выполненных разными библиотекарями, начиная с дореволюционных времён; многие из этих карточек ныне уничтожены, удалось спасти лишь скромную часть, несколько ящиков бумажного каталога над мраморной лестницей.
Следует отметить, что кроме многих интересных вариаций почерков, эти карточки хранят и немало образцов старых пишущих машинок, в том числе редких довоенных и трофейных, с латинскими шрифтами. Также уничтоженных за последние полвека.
Вчера начал пробную перерисовку рекомендованных образцов библиотечного почерка (советских и американских) пером указанного типа и тушью, и оцифровку. Не воспроизвожу образцы строго, находя в них места, которые возможно улучшить с точки зрения удобства письма, эргономики дукта, а также эстетически; более того, следуя вот уже более чем вековой практике применения библиотечного почерка, когда каждый автор исполняет его в собственной неповторимой манере, привнося свой стиль.
«С библиотечным почерком впервые ознакомили русских библиотекарей в 1914 г. библиотечные курсы Университета Шанявского, от которых ведёт своё начало Институт Библиотековедения Публичной Библиотеки Союза ССР им. В. И. Ленина. С тех пор библиотечный почерк не переставал нами пропагандироваться и в 1925 году Институтом были изданы прописи русского и иностранного почерка на карточках по образцу и с соблюдением всех правил, выработанных старейшей американской библиотечной школой в Олбени.» [Москва, Российская государственная библиотека, 1927]
John Cotton Dana — A Library Primer (1899)
Chapter XVII — Ink and handwriting
https://en.wikisource.org/wiki/A_Library_Primer_(1899)/Chapter_XVII
https://archive.org/details/alibraryprimer03danagoog
The Varieties and Complexities of American Handwriting and Penmanship: Library Hand
by David Kaminski
http://scalar.usc.edu/works/handwriting/index
Sarah Bliss: A Study of Handwriting in Libraries
http://davidkaminski.org/wiki/Sarah_Bliss:_A_Study_of_Handwriting_in_Libraries
«Library hand. Intertwined among these dates and styles is also the emergence of "library hand," a style first discussed theoretically in 1885 by the American Library Association and later voted upon and promoted by the Cooperation Committee. The first approved styles of it were printed on page 271 of Library Notes, Volume 1, No. 4 by Melvil Dewey in March 1887...»
Pen, Ink, Keys, and Cards: Some Reflexions on Library Technology
by Michael Steward Freeman
https://crl.acrl.org/index.php/crl/article/download/14642/16088
библиотечный почерк · текстовый шрифт · рукописный шрифт · эскизы
| |
|
4 JUN '18 |
153
wacom · графика
| |
|
24 APR '18 |
150
Dodo project, codename Hiawatha, 2018
текстовый шрифт · эскизы · обыкновенная старостильная
| |
|
1 JAN '16 |
103
Psychedelia typeface, 2008–2010–2016
карандаш · графика · леттеринг · эскизы · акцидентный шрифт · психоделия
| |
|
1 APR '18 |
147
After Franciscus Scorina's Ecclesiastes (1518).
'And man has no advantage over cat.' — Ecclesiastes 3:19.
For what happens to the sons of men also happens to animals; one thing befalls them: as one dies, so dies the other. Surely, they all have one breath; man has no advantage over animals. Who knows if the spirit of the sons of men goes upward, and if the spirit of the animals goes down to the earth?
The translation is modern — to not to confuse people at the streets (this design is intended for t-shirts), but after the official Russian Bible (and Latin). Greek is from the Septuaginta.
Scorina's typeface used as the basis for the calligraphic style, without an intention to repeat his glyphs precisely, as is.
Some old-style letters added deliberately to keep the Zeitgeist: «Ѣ» «Я» «OY ligature» «old-style N» «Ч» «Щ» «...стесъ» instead of «ст», etc.
And, as you can see, there is a serious difference (logically fully contrary) in the King James Version & the NKJV here at the most significant part:
'Who knoweth the spirit of man that goeth vpward; and the spirit of the beast that goeth downeward to the earth?'
vs
'Quis novit, si spiritus filiorum hominis ascendat sursum, et si spiritus iumentorum descendat deorsum in terram?'
Old Church Slavonic is: «и что излишше имать человѣкъ паче скота? ничтоже».
And Scorina's own translation was different (yes, he translated the Old Testament himself then), page 13:
~«Иничтоже имать человѣкъ болѣе надъ скотину. Кто то весть иже въ ступилъ духъ сыновъ Адамовыхъ кгорѣ, иступил духъ скотиный низу».
NB l'accent grave instead of breve in his «й» — extremely significant for the modern typographers who lost the knowledge that in Russian «кратка» can have not only the usual crescent shape, and had it often before 1990s.
каллиграфия · перо · франциск скорина · инкунабулы
| |
|
16 MAR '18 |
146
Recently sharpened another fountain pen to excel the Pilot Parallel Pen 1.5 mm (a real disaster, as for me).
And, as a result, in the process of honing it (where is my diamond whetstone? diamond files are not that precise) decided that I like the appearance, and perhaps it is time to make a typeface from it.
дуктальный шрифт · каллиграфия · перьевая ручка · широкое перо
| |
|
30 MAY '18 |
144
ex libris · экслибрис · графика · рисованный шрифт · леттеринг
| |
|
10 FEB '18 |
143
ex libris · экслибрис · графика · рисованный шрифт · леттеринг
| |
|
4 JAN '18 |
141
Шестикратное увеличение. Высота строчных: 5 мм, 14 пунктов.
каллиграфия · плоское перо · тушь
| |
|
14 SEP '17 |
138
Молодая женщина со стилусом и планшетом. Эскиз.
55–79 гг н.э., Помпеи
Также известная как «Сапфо». По фреске из Помпей, обнаруженной при раскопках в 1760 году.
«Он был в Мизене {Misenum, основная ВМБ Рима близ Неаполя, основана Октавианом}, где командовал флотом. За девять дней до сентябрьских календ появилась туча, необычайная и по своей величине и по внешнему виду. Перед тем он, погревшись на солнце, принял ванну, после чего наслаждался, отдыхая и занимаясь. Он тотчас поднялся, потребовал сандалии, взошел на возвышенное место, откуда лучше всего можно было наблюдать это явление. Мой дядя, как ученый-исследователь, решил, что ему важно ознакомиться с таким важным явлением с более близкого места. Он велит спустить квадриремы, садится на одну из них сам, с тем чтобы подать помощь многим жителям, густо заселившим это очаровательное место. Он спешит туда, откуда бегут другие. Прямым путем, никуда не сворачивая, он стремится в это опасное место, до такой степени чуждый страха, что все изменения этого страшного явления, как только он их замечал, тотчас же диктовал и сам записывал свои наблюдения. Уже на корабли падал пепел, более густой и более горячий по мере того, как приближались; уже падали куски пемзы и черные, обожженные и потрескавшиеся от силы огня камни. Море внезапно обмелело, и берега стали недоступны, загроможденные обломками горы. Поколебавшись, не повернуть ли ему назад, — да и кормчий советовал это сделать, — он тотчас приказывает ему: «Смелым счастье — покров и защита {Энний, «Макробий», VI, 1, 62.}: правь к Помпониану»...
Плиний Младший — Тациту.
эскиз · ретушь · живопись · фреска · wacom
| |
|
29 AUG '17 |
137
Политипаж
тиснение книжной обложки
растительный орнамент
Графическое исследование манеры растительного орнамента европейского политипажа XIX века.
Свободная перерисовка с дополнениями, без строгого следования оригиналу, но с соблюдением его общей композиции и стилистики.
Карандаш, эскиз. 1:1. 240×100 мм.
политипажи · книжная графика · обложка · орнамент · флорал · графика · карандаш
| |
|
19 JUL '17 |
136
Agency Caps
historical display type
акцидентный шрифт · геометрический гротеск · вывески · кириллический · греческий
| |
|
18 MAY '17 |
131
Philosoraptor
60×80 cm 300 dpi
графика · футболки · мемы
| |
|
7 JUN '17 |
130
ex libris · экслибрис · графика · рисованный шрифт · леттеринг
| |
|
9 APR '17 |
129
ex libris · экслибрис · графика · рисованный шрифт · леттеринг
| |
|
4 MAR '17 |
127
Mechanical engineer's t-shirt
First pencil sketches
Curious enough to take it apart.
Skilled enough to put it back together.
Clever enough to hide the extra parts when I'm done.'
There is a detachable double test leads holder at the rear right side, keeping both probes in place with their needles looking up and covered. Just put the needle into the upper sheath and then press the bottom part against elastic plastic latch below to fix it.
графика · иллюстрация · карандаш · эскизы · технический рисунок
промышленный дизайн · дизайн футболки · каллиграфия · леттеринг · лигатуры
| |
|
27 FEB '17 |
126
каллиграфия
| |
|
26 FEB '17 |
125
La casa que canta
Logo in the style of Japanese calligraphy
логотип · векторы · каллиграфия · япония · сёдо · 書道
| |
|
6 FEB '17 |
124
Экслибрис
ex libris · экслибрис · графика · рисованный шрифт · леттеринг
| |
|
21 NOV '16 |
123
графика · иллюстрация · карандаш · анималистика
| |
|
22 DEC '16 |
122
Not a typeface yet — just my study. My algorithm yesterday: 1. Select letter 2. Look through some pages for the better prints (pages are significantly different) 3. Compare 2-4 specimen for the chosen letter 4. Follow its ideal average path in my sketchbook with a pencil — as if I draw it using FontLab: segment by segment (concavity, inclination) (you can see these intentional separations in first 'b') 5. Put some notes on this letter aside, textual & graphical...
Every curve here is upon the exact printed letter, as is. Considering, there are no two completely equal printed letters, and can not exist. And even in those upper serifs we can see on the single page both concave, convex and straight specimen (as I suggest, different punches were used for the same letter). And this is Eusebius itself — the best possible Jenson's masterpiece. E. g. in his Plutarchus, I saw recently in comparision, there are not that crisp letters.
nicolaus ienson · николя жансон · евсевий кесарийский · антиква · инкунабула
| |
|
2 DEC '16 |
121
Olympia SF De Luxe (1966) cursive typewriter font
1—6 Dec 2016
With the invaluable help from Larry Pressnell.
Olympia SF stands for »Schreibmaschine Flach« (Flat Typewriter).
And all kind of fish cling to the highest elm,
Which is known to have been seat to doves,
And fearful deer float, sea having
Covered the land.
We have seen the tawny Tiber with waves
Driven back violently from the Etruscan shore
To go overthrow monuments of the king
And temples to Vesta.
________
Piscium et summa genus haesit ulmo,
Nota quae sedes fuerat columbis,
Et superiecto pavidae natarunt
Aequore dammae.
Vidimus flavum Tiberim retortis
Litore Etrusco violenter undis
Ire deiectum monumenta regis
Templaque Vestae.
шрифт пишущей машинки · olympia · курсив · латинский · кириллический
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lettering.procalligraphy.proexlibris.pro
Ex libris, bookplates, engravings.
calligraphy.so beta test
Cityscapes, signages, infographics,
architecture, industrial design, graffiti,
book covers, calligraphy, lettering,
type design.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 VII 2011
Юридическое исследование Авторское право в интернете ( PDF, 650 КБ, 117 с.) февраль–май 2011. Предложения по совершенствованию российского и международного законодательства.
24 X 2010
Новые работы в разделе Каллиграфия.
21 VI 2009
Создан логотип оптоэлектронной компании Tuolima.
7 VI 2009
Создан логотип и сайт SinoExport.
|
|
|
|
|
|
|